Предавачи:
проф. др Катарина Богићевић |
Студијски програм:
Палеонтологија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Обавезан |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Упознавање са основним таксономским категоријама у оквиру кичмењака. Главне црте еволуционог развоја појединих група кичмењака. |
Исход предмета: Студент ће бити у стању да разликује главне таксоне кичмењака, до нивоа рода. Научиће да самостално чита научну литературу и да тумачи како су научници дошли до одређених закључака, као и да формира сопствено мишљење на основу чињеница. Биће упознат са најважнијим локалитетима, њиховим значајем и начином истраживања на терену и у кабинету. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Опште особине хордата и њихова подела. Порекло хордата. Chengjiang фауна и Burgess Shale фауна. Кичмењаци - опште особине, подела. Агната - најстарији кичмењаци. Конодонтне животиње. Палеозојске и савремене агнате. Опште особине Gnathostomata и риба. Рибе-оклопњаче (Placodermi). Acanthodii. Хрскавичаве рибе. Кошљорибе. Зракоперке и шакоперке. Рибе у девону - стари црвени пешчар. Чувени локалитети са рибама - Gogo формација (Аустралија) и Old Red Sandstone. Настанак водоземаца - излазак на копно. Први водоземци. Особине. Batrachomorpha и Reptiliomorpha. Гмизавци - особине и подела. Anapsida. Synasida. Karroo формација у јужној Африци. Диносаури и њихове особине. Амерички, јужноамерички и монголски диносауруси. Чувени истраживачи и експедиције. Водени и летећи гмизавци. Птице. Сисари - развој, особине и подела. Најважнији редови сисара. Сисари неогена и квартара на територији Србије. Практична настава Израда вежби везаних за проверу знања после предавања (одговори на питања, есеји). Гледање филмова и дискусија. Активно учешће студената у расправама о разним хипотезама. Израда домаћих задатака. Читање научних и научно-популарних чланака на српском и енглеском језику, уз помоћ професора. |
Литература:
- Богићевић, К. Палеозоологија кичмењака (интернa скриптa).
- Митровић, Ј., Павловић, М. 1980. Палеозоологија, Универзитет у Београду, 869 стр.
- Benton M.J. 2005. Vertebrate Palaeontology. 3rd Edition, Blackwell Science, 455 pp.
|
Метода извођења наставе: Предавања уз Power Point презентације; гледање документарних и едукативних филмова; посета музеју; самосталан рад студената - израда вежби и практичних задатака. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Писмени испит | 20 | Усмени испит | 20 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 20 | Колоквијуми | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|