Предавачи:
проф. др Радуле Тошовић |
Студијски програм:
Економска геологија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: Нема |
Циљ предмета: Стицање знања о менаџменту и маркетингу минералних ресурса, принципима менаџмента, принципима маркетинга, савременим менаџерским алатима, економским инструментима, инструментима маркетинга и менаџерском одлучивању у минералном сектору. |
Исход предмета: Овладавање општим и специфичним знањима из области менаџмента и маркетинга геолошких истраживања и менаџмента и маркетинга минералних ресурса. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Увод у менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Појам, настанак и развој менаџмента. Функције менаџмента. Врсте менаџера. Менаџмент, маркетинг и минерално-сировински комплекс. Менаџмент, минерални ресурси, геолошка истраживања, рударство, металургија и пословни процеси. Минерално-сировинска политика, менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Менаџмент геолошких истраживања и потенцијалност минерално-сировинске базе. Менаџмент, минерална индустрија и минерални ресурси. Менаџмент, технологија и минерални ресурси. Менаџмент, маркетинг и утицај минералних ресурса на животну средину. Менаџмент, маректинг, економски инструменти и минерални ресурси. Информациони системи, менаџмент и маректинг минералних ресурса. Минерални ресурси, функције менаџмента и менаџерско одлучивање. Савремени маркетинг минералних ресурса. Практична настава Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима менаџмента и маркетинга изабраних металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме. |
Литература:
- Blunden J., 1985: Mineral Resources and Their Management, Longman Sc & Tech.
- Camus J., Camus J.P., 2002: Management of Mineral Resources: Creating Value in the Mining Business, Soc for Mining Metallurgy.
- Јанковић С., Миловановић Д., 1985: Економска геологија и основи економике минералних сировина, Катедра Екон. геол., РГФ, 403 с., Београд.
- Јовановић П., 2001: Менаџмент - теорија и пракса, Графослог, Београд.
|
Метода извођења наставе: Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима економике најважнијих металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 40 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 5 | Практична настава | 5 | Колоквијуми | 30 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|