Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Менаџмент и маркетинг минералних ресурса

Предавачи:
проф. др Радуле Тошовић
Студијски програм:
Економска геологија (IX семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус: Изборни
Услов: Нема
Циљ предмета:
Стицање знања о менаџменту и маркетингу минералних ресурса, принципима менаџмента, принципима маркетинга, савременим менаџерским алатима, економским инструментима, инструментима маркетинга и менаџерском одлучивању у минералном сектору.
Исход предмета:
Овладавање општим и специфичним знањима из области менаџмента и маркетинга геолошких истраживања и менаџмента и маркетинга минералних ресурса.
Садржај предмета:

Теоријска настава
Увод у менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Појам, настанак и развој менаџмента. Функције менаџмента. Врсте менаџера. Менаџмент, маркетинг и минерално-сировински комплекс. Менаџмент, минерални ресурси, геолошка истраживања, рударство, металургија и пословни процеси. Минерално-сировинска политика, менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Менаџмент геолошких истраживања и потенцијалност минерално-сировинске базе. Менаџмент, минерална индустрија и минерални ресурси. Менаџмент, технологија и минерални ресурси. Менаџмент, маркетинг и утицај минералних ресурса на животну средину. Менаџмент, маректинг, економски инструменти и минерални ресурси. Информациони системи, менаџмент и маректинг минералних ресурса. Минерални ресурси, функције менаџмента и менаџерско одлучивање. Савремени маркетинг минералних ресурса.

Практична настава
Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима менаџмента и маркетинга изабраних металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме.

Литература:
  1. Blunden J., 1985: Mineral Resources and Their Management, Longman Sc & Tech.
  2. Camus J., Camus J.P., 2002: Management of Mineral Resources: Creating Value in the Mining Business, Soc for Mining Metallurgy.
  3. Јанковић С., Миловановић Д., 1985: Економска геологија и основи економике минералних сировина, Катедра Екон. геол., РГФ, 403 с., Београд.
  4. Јовановић П., 2001: Менаџмент - теорија и пракса, Графослог, Београд.
Метода извођења наставе:
Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима економике најважнијих металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме.
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
2 2 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
Усмени испит40

Предиспитне обавезе Поена
Активност у току предавања5
Практична настава5
Колоквијуми30
Семинари20
Додатни услови оцењивања: -