Предавачи: 
							проф. др Дејан Прелевић						 | 
					
					
					
					
						
							Студијски програм: 
							Геологија(III семестар -DOS)     ЕСПБ бодови: 10                                                   Статус: Изборни         						 | 
					
					
						| 
													 | 
					
					
					
					
						| 
							Услов: -						 | 
					
					
						
							Циљ предмета:  Надоградња знања и вештина у области седиментологије - усмеравање на студијско изучавање специјалистичких геохемијских дисциплина неопходних за будући научно-истраживачки рад и израду докторске дисертације. Специјалистичке дисциплине се одабирају у договору наставника са ментором и докторантом у циљу стицања комплетнијег знања из области везаних за тумачење геохемијских процеса битних за формирање и еволуцију одређених седиментних формација.						 | 
					
					
						
							Исход предмета:  Зависно од образовног профила (подручја интересовања) студенти ће научити како се на основу геохемијског и изотопског састава седимената и седиментних стена интерпетирају порекло, старост и процеси формирања почев од површинског распадања и транспорта материјала до његовог депоновања и дијагенезе, као и начине на који те интерпретације могу да се користе за објашњења геохемијске еволуције басена и палеоклиматских промена.						 | 
					
					
						
							Садржај предмета: 
 Теоријска настава Увод. Геохемија карбонатних седимената. Геохемија кластичних седимената. Геохемија органске материје и седимената. Концептуални процеси: биогени и аутигени процеси; биогени флукс, аутигени флукс; карбонски циклус и климатски фактор. Концептуални модели: детритични принципи - идентификација извора (распадање/примарна стена), геохемијски транспорт, геохемијска средина, промене односа елемената у току седиментације, изотопи; Биогени принципи - идентификација извора органске материје, изотопи углљеника, биомаркери; Аутигени принципи - понашање микроелемената у различитим redox условима, зависност C-S односа, изотопи сумпора, дистрибуција Fe у маринским седиментима; Савремене аноксидационе средине. Практична настава 
Примери интерпретација старих и савремених седимената: геохемија кластичних, хемијских и органских седимената. Геохемијска анализа седиментних басена. Примена геохемијских принципа и техника у анализи и решавању проблема генезе различитих типова седимената и седиментних стена.Од сваког студента се очекује да уради два семинарска рада из подручја интересовања и сажету ppt презентацију која ће бити праћена дискусијом. 						 | 
					
					
						
							Литература: 
 - Sageman, B. B. 2004. Geochemistry of Fine-grained Sediments and Sedimentary rocks, In: Sediments, Diagenesis, and Sedimentary rocks (eds: MacKenzie, F.), Treatise on Geochemistry, vol.7, Elsvier Publication, New York, 115-158
 - Miller, Ј. 1988: Cathodoluminiscence microscopy. In: M.Tucker ed.: Techniques in sedimnetology, Blackwell.
 - David J. Burdige, 2006. Geochemistry of Marine Sediments, Princeton University Press, 630 pp
 - J.W. Morse, F.T. Mackenzie: 1990. Geochemistry of Sedimentary Carbonates.Elsevier, 707 pp
 - G.Faure (1986): Principles of isotope geology. John Wiley & sons
  						 | 
					
					
						
							Метода извођења наставе:  Класична предавања са рачунарском презентацијом и практичан рад на одговарајућим подацима сходно правцу дисертације.						 | 
					
					
						
						Фонд:  						  
						  	
							  
								  | Предавања | 
								  Вежбе | 
								  Други облици наставе | 
								  Студијски истраживачки рад | 
							   
							 
							  
								  | 4 | 
								  0 | 
								  0 | 
								  3 | 
							   						  
						   
 						 | 
					
					
				
					    				
    					
    						Оцена знања:  
  							
						  	
							  
								  | Завршни испит | 
								  Поена | 
							   
							  
							  | Усмени испит | 70 |  						 
						 
						
					    				
  							
						  	
							  
								  | Предиспитне обавезе | 
								  Поена | 
							   
							  
							  | Семинари | 30 |  						 
						 | 
					
					
						| 
							Додатни услови оцењивања: -						 | 
					
					
						| 
						 	
						 |