Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: проф. др Дејан Миленић, доц. др Ана Врањеш |
||||||||||
Студијски програм: Хидрогеологија(I семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
||||||||||
Услов: - | ||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са типовима геотермалне енергије и критеријумима за одабир и начин коришћења геотермалних ресурса у сврху производње топлотне енергије. Спознаја метода за истраживање и експлоатацију геотермалних ресурса при формирању подлога за оцену потенцијалности и карактеризацију ресурса. Упознавање са принципима одрживог управљања геотермалним ресурсима у експлоатацији у односу на различите системе за производњу топлотне енергије - нискотемпературни и високотемпературни системи, почевши од експлоатације, преко начина дистрибуције геотермалне енергије и то у даљинским и индивидуалним системима грејања са освртом на производњу енергије за хлађење до начина диспозиције ресурса. Приказ мултидисципринарности у области производње топлотне енергије из геотермалних ресурса и везе са осталим областима, пре свега са термотехником и енергетском ефикасношћу. Упознавање са концептом ”Aquifer thermal energy storage" (АТЕС), кроз теорију и праксу, као и упознавање са концепуалним моделом геотермалних сонди у производњи толотне и расхладне енергије у различитим геолошким срединама и са различитим енергетским захтевима. |
||||||||||
Исход предмета: Образовни допринос у домену истраживања и апликативности геотермалних ресурса на пољу производње топлотне енергије. Усвајање научних метода у процесу истраживања и карактеризације геотермалних ресурса на начин дефинисања основних критеријума за коришћење ресурса у односу на његове карактеристике са једне стране и типове ниско и високотемпературних система са друге. Усвајање мултидисциплинарног контекста истраживања и примене геотермалне енергије кроз концепт одрживог управљања ресурсима са фундаменталног и практичног аспекта. |
||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Практична настава |
||||||||||
Литература:
|
||||||||||
Метода извођења наставе: Комбинација усменог предавања и теренског рада. У кабинету се пројекцијом унапред припремљених слика и примера примене теоретских знања при изучавању наставних јединица планираних у теоријској настави, на терену обилазак изведених система. Стална провера разумевања предавања и усвојеног знања претходног градива, кроз решавање конкретних задатака и семинарских радова уз коришћење литературе. |
||||||||||
Фонд:
|
||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||
Додатни услови оцењивања: - | ||||||||||