Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: доц. др Ана Врањеш, проф. др Дејан Миленић |
||||||||||
Студијски програм: Хидрогеологија(I семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
||||||||||
Услов: - | ||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са типовима геотермалне енергије и критеријумима за одабир и начин коришћења геотермалних ресурса у сврху производње електричне енергије и когенерације. Спознаја метода за истраживање и експлоатацију геотермалних ресурса при формирању подлога за оцену потенцијалности и карактеризацију ресурса. Упознавање са принципима одрживог управљања геотермалним ресурсима у експлоатацији у односу на различите системе за производњу електричне енергије - геоелектране које користе суву пару, геоелектране са испаравањем, геоелектране са бинарним циклусом. Упознавање са основним принципима функционисања геоелектрана на суву пару, геоелектрана са испаравањем и бинарним електранама. Упознавање са ”напредним геотермалним системима” (Enhanced Geothermal Systems-EGS). Упознавање са финансијским аспектом, ризицима и ”cost" анализом у домену производње електричне енергије из геотермалних ресурса. |
||||||||||
Исход предмета: Образовни допринос у домену истраживања и апликативности геотермалних ресурса на пољу производње електричне енергије и система когенерације. Усвајање научних метода у процесу истраживања и карактеризације геотермалних ресурса на начин дефинисања основних критеријума за коришћење ресурса у односу на његове карактеристике за потребе добијања комбиноване електричне и топлотне енергије, односно само електричне енергије. Усвајање напредних технологија бушења и опремања геотермалних бунара и могућност процене утицаја геотермалних постројења на животну средину. Познавање начина функционисања и основних делова геоелектрана на суву пару, геоелектрана са испаравањем и бинарним електранама. |
||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Практична настава |
||||||||||
Литература:
|
||||||||||
Метода извођења наставе: Комбинација усменог предавања и теренског рада. У кабинету се пројекцијом унапред припремљених слика и примера примене теоретских знања при изучавању наставних јединица планираних у теоријској настави. Стална провера разумевања предавања и усвојеног знања претходног градива, кроз решавање конкретних задатака и семинарских радова уз коришћење литературе. |
||||||||||
Фонд:
|
||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||
Додатни услови оцењивања: - | ||||||||||