Предавачи:
проф. др Мери Ганић |
Студијски програм:
Палеонтологија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(IV семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Регионална геологија(VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Хидрогеологија(VIII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Стицање општих знања о значају геодиверзитета и геонаслеђа и оспособљавање кадрова за професионално бављењем пословима заштите објеката геодиверитета и геонаслеђа. |
Исход предмета: Након савладаног курса, студент треба да се располаже знањима о објектима геодиверзитета, начину издвајања објеката геонаслеђа, њиховој категоризацији (вредновању) и њиховом економском потенцијалу. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Дефиниција геодиверзитета; Појам и значај геонаслеђа, историјски развој идеје геолошког наслеђа у Европи и Србији; Геолошке разноврсности планете Земље; Биодиверзитет и геодиверзитет, као биотске и абиотске разноврсности; Геолошки чиниоци који утичу на геолошгу разноврсност; Међусобни утицаји геодиверзитета и биодиверзитета и производи тих утицаја; Вредности геодиверзитета; суштинске и постојеће, културне вредности, естетске, економске, функционалне, истраживачке и едукативне; Угроженост геодиверзитета: експлоатација минералних сировина, рестаурације копова и каменолома; Однос геодиверзитета и геонаслеђа; Критеријуми и опште прихваћени стандарди у дефинисању и издвајању објеката геонаслеђа; Методологија истраживања објеката, критеријуми вредновања геолошког наслеђа код нас и у свету; Конзервација геодиверзитета; заштићене области у Србији и законска регулатива; Проучавање и заштита геодиверзитета у земљама Европе и у окружењу; Интерпретација објеката геолошког наслеђа у геолошким картама и тумачима и пројектним документацијама; Геонаслеђе и туризам; Практична настава Вежбе прате предавања и изводе се у виду задатака који омогућавају да студент самосталним радом (семинарима) савлада предвиђени програм. Нарочито се пажња поклања практичном, односно теренском раду, на којима се студент обучава самосталном раду. |
Литература:
- Gray, M., 2004: Geodiversity: veluin and conserving abiotic nature; John Wiley & Sons, 434 pp.
- ProGeo (Wimbledon W. Et al) 1998: A first attempt at a geosites framework for Europe- na IUGS initiative to support recognition of world heritage and European geodiversity, Geologica Balkanica 28, 3-4, Special issue «Geologica heritage of Europe», BAN, p. 5-32.
- Nojković c, Mijović D., 1998; Zaštita geonasleđa u Srbiji- nekad i sad. Zaštita prirode, 50. Zavpod za zaštitu prirode Srbije, 439-442.
- Амиџић Л., (група аутора), 2011: Заштићена природна добра Србије, Министарство животне средине, рударства и просторног планирања.стр. 278, Београд
|
Метода извођења наставе: Усмено и графичко приказивање и видеопрезентација |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 50 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 10 | Семинари | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|