Предавачи:
проф. др Драженко Ненадић |
Студијски програм:
Геологија(III семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
|
Услов: нема |
Циљ предмета: Упознавање са различитим генетским типовима палеозојских и мезозојских творевина на подручју Србије и њихов значај за реконструкцију палеосредина. |
Исход предмета: Јасно дефинисање литолошко-палеонтолошких и структурних карактеристика сваке генетске категорије палеозојских и мезозојских наслага и могућност њихове даље корелације са околним просторима. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Примена одговарајућих метода у истраживању палеозојских творевина. Структурне карактеристике, минерално петролошки и фацијални састав метаморфних комплекса терена Србије. Методе за одредбу старости метаморфних формација. Израда различитих типова помоћних карата за палеогеографска закључивања.
Генетски типови мезозојских наслага и избор одговарајућих метода за реконструкцију палеосредина мезозојских формација. Методе у реконструкцији карбонатних формација. Методе у реконструкцији некарбонатних формација. Реконструкција климе и утицај климатских фактора, физичко-географских услова и тектонских покрета на разноликост формација на подручју Србије. Палеогеографске карте и методе израде. |
Литература:
- Еремија М., 1980:Палеогеографија. Универзитет у Београду, РГФ, 1-333
- Анђелковић М., 1960: Палеогеографија и тектоника једног дела унутрашњих Динарида. Геолошки анали Балк. пол, књ.27.
- Гроссгеим В.А., Бескровнаја И.Л, Окнова Н. С.,&Рожков Г.Ф.,1984: Методи палеогеографических реконструкци. Недра, 1-271, Лењинград
- Анђелковић М., Митровић-Петровић Ј., Јанкичевић Ј., 1989: Пелеогеографија Србије (јура и креда). Универзитет у Београду, Ргф.
- Кеnnett J. P, 1987: Marine Geology, 1, University of Rhode Island
|
Метода извођења наставе: Предавања се одржавају у виду усмених презентација наставника уз визуелну пројекцију излаганог материјала обрађеног у Power Point-u. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
4 |
0 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 60 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 20 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|