Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||||
Студијски програм: Подземна градња (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан Подземна експлоатација лежишта минералних сировина (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање и теоријска и практична обука са једном од фундаменталних дисциплина из области подземне експлоатације минералних сировина. Завршетком овог курса студенти су оспособљени да могу самостално обављати задатке који се у пракси буду постављали пред њих. |
||||||||||||||||||
Исход предмета: Стеченим знањима студенти су оспособљени да класификују радну средину, пројектују, дефинишу технологију израде и начин осигурања подземних просторија. |
||||||||||||||||||
Садржај предмета: Садржај курса подељен је у три дела и то: 1. Дефиниције, радна средина , енергија, класификације, 2. Рударски радови, опрема и алат и 3. Технологија израде подземних просторија. Теоријска настава: Уводно предавање, Општи појмови, радна средина, енергија, класификације, Радови на копању, Ударно-заокретно бушење, Ротационо бушење, Радови на резању, глодању и стругању, Радови на минирању, Радови на утовару, Радови на подграђивању, Израда ходника, Израда окана, Израда подземних просторија под специјалнин условима. Практична настава: Основни рударски симболи. Употреба основних рударских симбола уз основну геометризацију, Физичке и технолошке особине радне средине.Класификација стенске масе са становишта израде подземних просторија, Показатељи механизованости радилишта. Погонска енергија, Ударно-заокретно бушење, Ротационо бушење, Радови на резању, глодању и стругању, Радови на минирању, Радови на утовару, Радови на подграђивању, Пројекат израде ходника, Пројекат израде окна, Практичне вежбе на школском руднику. |
||||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања + вежбе |
||||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||||