Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||||||||
Студијски програм: Подземна градња (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање знања при истраживању стена за потребе локације и радних операција при ископу подземних просторија. Упознавање са методама израде тунела као и начину подграђивања и осигурања просторија. |
||||||||||||||||||||||
Исход предмета: Оспособљеност у циљу пројектовања и извођења радова на изради подземних просторија у свим радним условима. |
||||||||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава: Садржај курса подељен је у три дела и то: општи део, димензионисање тунела и комора и методе израде. Општи део обрађује историјски развој израде подземних просторија, врсте и дефиниције просторија. У делу који обрађује димензионисање дато је: траса тунела, локација, слободни и ископни профил. Затим се обрађује прорачун подградне конструкције, оптерећење подградне конструкције и др. У делу који обрађује методе израде дати су поступци израде ископа уз помоћ: експлозива и комбинованим машинама. Обрађене су методе и дати одговарајући прорачуни код коришћења експлозива за разарање стенске масе. Код метода израде машинама дефинишу се услови за: избор врсте машине, утицај радне средине, брзина израде, економски услови и др. Практична настава: Дефинисање трасе и основних елемената при градњи тунела; Димензионисање и технологија израде брдског железничког тунела – прорачун подградне конструкције – графички поступак; Дефинисање и технологија израде друмског тунела – прорачун подградне конструкције – рачунски поступак; Избор методе израде; Прорачун бушачко-минерских радова. Теренска настава: Обилазак активних градилишта као и објекта који су изграђени. |
||||||||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања; Лабораториска вежбања; Теренска настава; Коришћење готовог софтвера; Филмови компанија извођача радова. |
||||||||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||||||||