Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Гасна техника (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Изборни Експлоатација течних и гасовитих лежишта минералних сировина (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Проблем енергетике више није само проблем енергетских потенцијала, њихове експлоатације, прпреме и трансформације, већ и међусобне зависности измедђу три Е (Енергије, Екологије и Економије). Док је у седамдесетим годинама прошлог века постојала скоро искључива зависност енергетике и економије, данас се и еколошким проблемима поклања велика пажња . Циљ курса да се студенти појединих усмерења Рударско геолошког факултета упзнају основе енергетике и енергетских постројења ради рационалног коришћења енергетских ресурса са становишта енергетске ефикасности, економије и екологије. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Упознавање студента са енергетским потенцијалима, начинима трансформације, утицајима на животну средину и могућностима рацонализације потрошње енергије |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава, Практична настава: ЕНЕРГЕТСКА ПОСТРОЈЕЊА. Постројења за припрему и прераду примарних извора енергије (угља,нафте,природног гаса,нуклеарног горива,уљних шкриљаца и битуминозних пескова,геотермалне енергије). Постројења за производњу електричне енергије (хидроелектране, термоелектране, термоелектране-топлане, нуклеарне електране). Опис и карактеристике рада. Нове технологије за производњу електричне енергије. Постројења за производњу топлотне енергије. ЕНЕРГИЈА И ЕКОЛОГИЈА. Значај заштите околине. Утицај енергетских извора и постројења на животну средину. Међународни аспекти заштите животне средине. РАЦИОНАЛНО КОРИШЋЕЊЕ ЕНЕРГИЈЕ. Политика рационализације и штедње енергије. Могућности рационализације у енергетском ланцу од производње до крајње потрошње у појединим секторима. Карактеристични примери. ЕНЕРГЕТИКА СРБИЈЕ. Историјски развој производње и потрошње енергије.Енергетски извори и постројења. Трендови и могућности развоја у дугорочном периоду. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања, индивидуални и колективни рад |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||