Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Гасна техника (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Изборни Експлоатација течних и гасовитих лежишта минералних сировина (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: Положени колоквијуми и предати семинарски радови | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Циљ курса је да се студенти упознају са опремањем нафтних и гасних бушотина. То се реализује кроз предавање и вежбе и већи број одлазака на терен и специјализоване погоне где се та опрема одржава и складишти. |
||||||||||||||||
Исход предмета: |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава, Практична настава: У оквиру предмета ОПРЕМАЊЕ НАФТНИХ И ГАСНИХ БУШОТИНА изучава се опремање нафтних и гасних бушотина. Прво се анализирају фактори који утичу на избор начина опремања и отварања бушотина. Затим се разматрају методе опремања нафтних и гасних бушотина. Упознаје се подземна и надземна производна опрема бушотине (тубинг и пакери). Прорачун кретања, промена сила и напрезања у систему тубинг/пакер. Остала производна подземна опрема бушотине (седишта, спојнице, сигурносни вентили дубинске дизне). Разматра се технологија отварања производних интервала у нафтним и гасним бушотинама. Основе технике и технологије перфорирања производних интервала. Експлозиви Кумулативно експлозивно пуњење. Перфоратори. Врсте перфоратора. Методе напуцавања (овербаланце, ундербаланце, тцп и јет - абрасиве перфоратинг). Фактори који утичу на хидродинамичке карактеристике перфорација (карактеристике лежишта - анизотропија, слојевитост, присуство непропусних баријера, фрактуре; радни флуид у бушотини; геометријски параметри перфорација (број, дужина, пречник и просторна оријентација). На крају се упознаје са методама освајањем бушотина (замена радног флуида у бушотини лакшим флуидом, клиповање, замена флуида у бушотини азотом). |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавање, Вежбе |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||