| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||
|
Студијски програм: Геологија модул (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан Минералогија и кристалографија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||
| Услов: општа стратиграфија, историјска геологија, седиментологија | ||||||||||||||
|
Циљ предмета: Овладавање појединим стратиграфским методама и обученост за рад на конкретним задацима у геолошким организацијама али и даљем усавршавању |
||||||||||||||
|
Исход предмета: Спознаја о применљивости појединих стратиграфских метода у научним и привредним пројектима. |
||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава Предмет истраживања. Литостратиграфија. Реперни хоризонти, ритмови, циклуси. Биостратиграфија, категорије и типови бизона. Сеизмичка стратиграфија, сеизмички сигнали, секвенце и секције. Секвенциона стратиграфија, дефиниције секвенци, систем трактова и граничних површи. Циклостратиграфија, циклуси, Миланковићеви орбиталних параметри. Климатски параметри и астрономски стандарди. Стабилни изотопи угљеника, стронцијума и кисеоника. Стратиграфија „догађаја“. Нестабилни изотопи и низови. Метода радиоактивног угљеника. Магнетостратиграфија, Земљино магнетно поље. Реманентни магнетизам, миграције и ротације Земљиних магнетних полова. Комплексна (интегрисана) стратиграфска истраживања. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Пројекције и илустрације везане за поједине наставне јединице. Самостални истраживачки рад. |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: Усмене презентације наставника (ЛЦД и видео презентације) и евентуално посебна предавања неког од гостујућих професора или експерата из привреде или других институција и иностранства. |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||