Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||
Студијски програм: Геотехника(III семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан Хидрогеологија(V семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан |
||||||||||||
Услов: нема | ||||||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је савлађивање теоријских и практичних аспеката геофизичких метода истраживања које се најчешће примењују код решавања хидрогеолошких и геотехничких проблема, као што су електрометријске, електромагнетометријске, сеизмометријске методе, али и ређе примењиваних метода као што су гравиметријске и магнетометријске методе истраживања. Такође, укључено је и разматрање геофизичких каротажних метода које се готово редовно примењују у хидрогеолошкој, а нешто ређе у геотехничкој пракси. |
||||||||||||
Исход предмета: Исход предмета је стицање довољних знања за правилно пројектовање хидрогеолошких и геотехничких истраживања, која најчешће укључују и ангажовање геофизичких метода истраживања. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Појам примењене геофизике, подела геофизичких метода истраживања, електрометријске методе истраживања (методе привидне специфичне електричне отпорности, сопственог потенцијала, изазване поларизације), електромагнетометријске методе (георадар), метода изазване поларизације у временском домену, сеизмометријске методе истраживања (рефракциона и рефлективна сеизмичка метода), основе гравиметријских и магнетометријских метода истраживања. Електрични каротаж, каротаж сопственог потенцијала, нуклеарне каротажне методе (каротаж природне гама-радиоактивности, каротаж густине или гама-гама каротаж, неутронски каротаж), акустични каротаж, калипер, термокаротаж. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Вежбе: рачунарска обрада и интерпретација података геофизичких истраживања. |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Теоријска настава уз рачунарске презентације принципа геофизичких метода и примера теренских геофизичких истраживања. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||