Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Припрема минералних сировина (VII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са индустријским процесима припреме енергетских сировина (угља), минералних сировина (металичних и неметаличних) и секундарних сировина (индустријског и комуналног отпада), којима се остварује њихова валоризација и добијање финалних производа намењених даљем коришћењу и преради у разним индустријским и другим гранама. |
||||||||||||||||
Исход предмета: После положеног испита студент је оспособљен да самостално изврши избор одговарајућег процеса припреме изучаваних енергетских, минералних и секундарних сировина, упознат је са процесима припреме по свим фазама процеса, сходно њиховим карактеристикама, намени и употреби производа и захтевима корисника. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Енергетске, минералне и секундарне сировине. Опште о индустријским процесима припреме енергетских, минералних и секундарних сировина. Производи из процеса. Процеси припреме и оплемењивања угља. Процеси припреме металичних минералних сировина (руда гвожђа, хрома, антимона, молибдена, никла, олова, цинка, бакра, злата). Процеси припреме неметаличних минералних сировина (барита, кварцног песка, фелдспата, лискуна, глина, магнезита, кречњака и сировина за грађевинску индустрију - цемента). Процеси припреме секундарних сировина (опште о процесима припреме, процеси припреме неких секундарних сировина - отпада из рударства, металургије на бази олова, цинка и бакра, грађевинарства, термичких процеса). Индустријске воде. Практична настава Вежбе су лабораторијског (експерименталног и теоријског карактера) и кроз курс вежби студент се упознаје са свим фазама процеса припреме угља, руда хрома, олово-цинкових руда, руда бакра са магнетитом, кварцног песка и секундарних сировина (кварцног ливачког песка и грађевинског отпадног материјала). |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Aудио-визуелне |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||