Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Хидрогеологија(VIII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||
Услов: Нема | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање елементарних знања о начинима и смислу методолошки адекватног моделирања геолошких података кроз разраду концептуалног и логичког модела база података и упознавање са ГИС-ом. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Оспособљавање студента за самосталан рад у ГИС апликацијама и развијања способности, са аспекта геологије, методолошки исправног приступа анализи и интерпретацији просторних и не просторних података, а у циљу решавања конкретних геолошких проблема. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: ПРЕДАВАЊА Увод у ГИС. Структура просторних података. Растерски модел. Тродимензионални модели. Векторски модел. Software-ски алати за манипулацију просторним подацима. Координатни системи. Моделирање просторних података. Формирање модела. Формирање упита и начини претраживања. Визуализација Дигиталне карте. ВЕЖБЕ Структура просторних података. Растерски модели. Атрибути и веза са растерским моделом. Тачке и линије у растерском приказу. Векторски модел. Геометријски ентитети - тачка, линија, полигон. Принципи топологије. Непросторни подаци. Мере и величине у геологији и њихова презенатција у ГИС-у. Сателитски снимци. Тродимензионални модели. Рад у Software-у за манипулацију просторним подацима. ГИС софтвери. Коришћење freeware програмских пакете: Microdem, Grass. Дигитализација геолошких података. Картографске пројекције. Моделирање просторних података. Објектно оријентисани модели. Формирање модела. Концептуални модел. Формирање логичког модела. Физички модел – апликација. Упити за претраживање. Визуализација. Геостатистички поступци – интерполација. Картографски симболи у геологији. Садржај дигиталне геолошке карте и специјалистичких карата. Тродимензионални приказ геолошких података. Семинарски рад |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања, самосталне вежбе, пројекти, семинарски рад. |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||