| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||
|
Студијски програм: Механизација у рударству (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Изборни |
||||||||||||||
| Услов: Нема | ||||||||||||||
|
Циљ предмета: Детаљно упознавање са конструкцијом, применом, прорачуном, избором и одржавањем машина и уређаја за помоћне и припремне радове на површинским коповима |
||||||||||||||
|
Исход предмета: Стицање неопходног теоријског и активног практичног знања из предметне области |
||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава: Упознавање са курсом, начин, предавања и полагања испита, Подела машина и уређаја и рударству, историјски развој.машина у уређаја у рударству Структура помоћних радова на површинским коповима – припремни радови, пратећи радови, накнадни радови Путно-колосечни радови и механизација . механизација за стабилизацију земље, механизација за премештање колосека и транспортера Земљани радови, Машине за земљане радове, (Дозери, Скрепери, Грејдери, Рипери, Хидраулични багери, Утоваривачи) (Опште, технологија рада, конструкција, силе које се јављају у процесу рада, капацитет, димензионисање погона, одржавање и дијагностика) Дизалични радови и механизација (Дизалице, кранови, цевополагачи), (Опште, технологија рада, конструкција, силе које се јављају у процесу рада, капацитет, димензионисање погона, одржавање и дијагностика) Ремонтно-конзервацијски радови и механизација за обављење ових радова Радови на чишћењу и механизација Остали помоћни радови и механизација Практична настава: На вежбама студенти полажу три колоквијума преко тестова. Колоквијумима ће се обрађивати логичке целине. На преосталим часовима вежби, радиће се рачунски примери који се односе на избор машина, проверу капацитета, као и прорачун и думензионисање машина и појединих склопова машина. |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: Предавања и вежбе (израда задатака) |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||