Предавачи:
проф. др Јелена Миливојевић |
Студијски програм:
Палеонтологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Обавезни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Студент стиче знања о различитим срединама које су насељавали организми у геолошкој прошлости. Оспособљава се да интерпретира податке добијене палеонтолошком анализом флоре и фауне и да на основу њих закључује о палеоеколошким условима у време формирања седимента. |
Исход предмета: Кроз овај курс студент стиче знања о принципима и методама палеоеколошких истраживања. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Дефиниција и задаци; Методе палеоеколошких истраживања; Најважнији појмови и термини. Морска средина и њене карактеристике. Утицај морске средине на животињске заједнице; Утицај морских организама на средину; Миграције животиња у геолошкој прошлости; Дефиниција и задаци тафономије; Основе екологије биљака – дефиниција, предмет проучавања и основни појмови екологије и фитоекологије. Подела еколошких фактора; Начини на који биљке улазе у седиментну секвенцу; разлагање биљног материјала; Промене на биљном материјалу после његовог одлагања у депозициону средину; промене које настају услед дијагенезе; данашње депозиционе средине у којима настају слојеви са биљкама.Морфофункционална анализа; Методе анализа палеосредина и њихова реконструкција – прикупљање и обрада података; Интерпретација података (израда модела палеосредина). Практична настава Вежбе прате предавања и конципиране су као самосталан рад студената на конкретном материјалу и инструктивним примерима. |
Литература:
- Михајловић Ђ., 1999: Палеоекологија. II Палеофитоекологија. – Интерна скрпита, Рударско-геолошки факултет, 104 стр., Београд.
- Benchley, PJ & DAT Harper, 1998: Palaeoecology: Ecosystems, Environments and Evolution. Chapman & Hall
- Јанковић М. М., 1963: Фитоекологија. - Научна књига, Београд
- Митровић Ј. – 1996: Палеоекологија са основама тафономије. - Универзитет у Београду
|
Метода извођења наставе: Предмет је базиран на савлађивању методологије палеоекологије, радом на конкретном материјалу и инструктивним примерима. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
1 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 50 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 5 | Практична настава | 15 | Колоквијуми | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|