| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||
|
Студијски програм: Подземна градња (X семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Подземна експлоатација лежишта минералних сировина (X семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Изборни Рударска мерења (X семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Изборни |
||||||||||||||
| Услов: Завршене основне академске студије рударства, студијски програм: Експлоатација минералних сировина, модул: Подземна експлоатација лежишта минералних сировина | ||||||||||||||
|
Циљ предмета: Упознавање дипломираних рударских инжењера са специфичном проблематиком и принципима планирања и пројектовања сложених система вентилације подземних рудника метала, неметала и угљева. |
||||||||||||||
|
Исход предмета: Обученост за планирање и пројектовање сложених система вентилације подземних рудника метала, неметала и угљева. |
||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава: Специфичности вентилације рудника метала. Принципи и законитости проветравања у случају врло сложених вентилационих мрежа. Проветравање комора. Проветравање слепих просторија великих дужина. Системи проветравања са два и више главних вентилатора. Специфичности вентилације рудника неметала. Проветравање у условима примене дизел механизације у подземној експлоатацији. Проветравање у условима примене метода масовног минирања. Специфичности вентилације рудника угља. Аеродинамички изентропски потенцијал. Спољашњи и унутрашњи губици ваздуха у систему проветравања. Проветавање у условима пожара. Вентилационе методе за ограничавање и гашење пожара. Организација праћења и системи аутоматске даљинске контроле гасно-вентилационих параметара у подземним рудницима. Примена софтверских пакета у пројектовању и решавању проблема вентилације подземних рудника. Практична настава: Израда пројекта вентилације рудника метала, неметала и угља. |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||