Study program:
Natural Gas Engineering (VII semester -BsC) |
Name of subject: Combustion of Gaseous Fuels |
Instructors:
|
Status: Compulsory |
ECTS: 6 |
Prerequisites: - |
Course Objectives: Cilj predmeta je upoznavanje studenta sa problematikom sagorevanja, osnovnim pojmovima i načinom izračunavanja karakterističnih veličina vezanih za ovu oblast. |
Learning Outcomes: Student je savladao osnovne pojmove i stekao znanja vezano za sagorevanje gasovitih goriva, gorionike i probleme emisije štetnih materija koje se emituju procesima sagorevanja. |
Content: Teorijska nastava
Klasifikacija gasovitih goriva
Karakteristike predstavnika grupa gasovitih goriva; Daljinski gas; Prirodni gas; Propan (PN) i propan butan smeša (PBS); Smeša propan-butan-vazduh (SPBV; Smeš prirodni gas-vazduh (SGV).Oplemenjivanje goriva.
Stehiometrijske jednačine sagorevanja. Potrebna količina vazduha. Stvarna količina vazduha. Koeficijent viška vazduha. Sastav produkata sagorevanja. Gornja i donja toplotna moć. Teorijska (adijabatska) temperatura sagorevanja.Entalpija produkata sagorevanja. I-t dijagram produkata sagorevanja. Određivanje koeficijenta viška vazduha.
Temperatura paljenja-samopaljenje. Granice paljenja i eksplozivnosti. Brzina širenja plamena. Difuzioni plamen, predmešani plamen.
Toplotno opterećenje, snaga, stepen korisnosti.
Gorionici .Wobbe broj. Gorionici za gasovito gorivo. Gorionici za gasovito i tečno gorivo.
Ekološki aspekti sagorevanja gasovitih goriva. NOx –mehanizmi nastajanja i kontrola emisije. Emisija CO. Granične vrednosti emisije.
Savremene tehnike sagorevanja gasovitih goriva. Sagorevanje u poroznoj strukturi, vihorni gorionici.
Praktična nastava:
Vežbanja su računske prirode. |
Suggested Reading List:
- Joksimović-Tjapkin S. Procesi sagorevanja, TMF, 1987.
- Radovanović Milan, Goriva MF ,1994.
|
Conduct of the Course: Predavanja, rešavanje zadataka računske prirode |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 10 | | | | | | 30 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|