Study program:
Environmental Engineering (VII semester -BsC) Safety Engineering (VII semester -BsC) Mining Engineering (V semester -BsC) |
Name of subject: Surface Mining Technology |
Instructors:
|
Status: Compulsory |
ECTS: 6 |
Prerequisites: - |
Course Objectives: Upoznavanje studenata sa osnovama tehnike i tehnologije površinske eksploatacije ležišta mineralnih sirovina. |
Learning Outcomes: Sticanje znanja koja se kasnije mogu primeniti u praksi iz oblasti tehnologije površinske eksploatacije ležišta mineralnih sirovina. |
Content:
Teorijska nastva:
Osnove površinske ekploatacije. Priprem materijala za utovar. Tehnika i tehnologija otkopavanja i utovara. Tehnološki i radni parametri mašina sa diskontinualnim radom. Tehnološki i radni parametri mašina sa kontinualnim radom. Transport na površinskim kopovima. Specifične tehnologije površinske eksploatacije. Tehnologija deponovanja i otkopavanja sa deponija. Odlaganje jalovine pri površinskoj eksploataciji. Pouzdanost rada mašina u površinskoj eksploataciji. Odvodnjavanje površinskih kopova. Provetravanje površinskih kopova. Rekultivacija površinskih kopova. Otvaranje površinskih kopova. Ekološki efekti površinske eksploatacije.
Praktična nastava:
Proračun radnih parametara bagera kašikara. Proračun radnih parametara bagera dreglajna. Proračun radnih parametara utovarača, skrepera i buldozera. Proračun radnih parametara rortornih bagera. Proračun radnih parametara bagera vedričara. Proračun radnih parametara odlagača. |
Suggested Reading List:
- Pavlović V.: 1998.: Sistemi površinske eksploatacije, Rudarsko-geološki fakultet, Beograd.
- Pavlović V.: 1992.: Tehnologija površinskog otkopavanja, Rudarsko-geološki fakultet, Beograd.
- Opricović S.: 1992.: Optimizacija Sistema, Građevinski fakultet, Beograd.
|
Conduct of the Course: Klasična predavanja uz multimedijalnu podršku, vežbanja, konsultacije |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 10 | | 15 | | 10 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|