Description |
Study program: Petrology and Geochemistry (VII semester -MsC) |
||||||||||||||||
Name of subject: Stratigraphy of Continental-lacustrine Tertiary | ||||||||||||||||
Instructors: |
||||||||||||||||
Status: Optional | ||||||||||||||||
ECTS: 5 | ||||||||||||||||
Prerequisites: Istorijska geologija, Stratigrafija Srbije | ||||||||||||||||
Course Objectives: Upoznavanje sa nastankom i razvojem kontinentalno-jezerskih tvorevina za vreme neogena |
||||||||||||||||
Learning Outcomes: Sposobnost prepoznavanja i izdvajanja jedinica neogena na prostoru Srbije, izrada lokalnih stratigrafskih stubova i profila, kao i mogućnost poređenja sa sličnim formacijama u okolini |
||||||||||||||||
Content: Teorijska nastava Uvod u stratigrafiju Tercijara Srbije. Prikaz stratigrafskih odeljaka Srbije i njihovo rasprostranjenje u Srbiji. Osnovne geološke i stratigrafske karakteristike nekih jezerskih basena oligocena u Srbiji. Regionalni pregled razvića miocenskih jezersko-kontinentalnih tvorevina. Regionalni pregled važnijih miocenskih jezersko-kontinentalnih basena Srbije i susednih oblasti: Vojvodina: Fruška gora („vrdnička serija“); jezersko-kontinentalne naslage donjeg miocena u bušotinama u Vojvodini. Šumadija: okolina Beograda („slanačka serija“), Šumadija (Aranđelovački, Kačersko-jasenički, Kragujevački, Levački basen, Gružanski basen i dr.). Pomoravlje i središnja Srbija Zapadno-moravski basen, Valjevsko-mionički basen, Pranjanski, Požeški basen; Pomoravlje Južne Morave Intrakarpatski baseni u istočnoj i jugoistočnoj Srbiji; Jezerski pliocen u Srbiji Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad Izrada zadataka koji prate teorijsku nastavu, radom na skicama rasprostranjenja, izradi lokanih stubova i profila. |
||||||||||||||||
Suggested Reading List:
|
||||||||||||||||
Conduct of the Course: Nastava se izvodi u vidu usmenih (video) prezentacija kao i pojedinim predavanjima koja se odvijaju na lokalitetima vezanim za odabrana poglavlja |
||||||||||||||||
Fund hours:
|
||||||||||||||||
Assessment:
|
||||||||||||||||
Additional Assessment Criteria: | ||||||||||||||||