Study program:
Hidrogeology (V semester -BsC) Hidrogeology (VII semester -BsC) |
Name of subject: Mineral Water |
Instructors:
|
Status: Optional |
ECTS: 5 |
Prerequisites: Metodika hidrogeoloških istraživanja, Hidrogeološko kartiranje, Hidrohemija 1, 2 |
Course Objectives: Osposoblljavanje (teoretsko i praktično) za reševanje problematike istraživanja (uslovi formiranja, postojanja, obnavljanja i isticanja m.v.;) i višenamenskog iskorišćavanja mineralnih voda. |
Learning Outcomes: Rešavanje regionalnih i konkretnih istraživanja iz domena mineralnih voda |
Content: Uvod, Istorijat razvoja i poznavanja mineralnih voda, Definicija i kriterijumi za izdvajanje mineralnih voda, Poreklo i teorije o postanku m.v., Tipovi hidrogeoloških struktura značajni za formiranje i eksploataciju mineralnih voda, Uslovi i procesi formiranja m.v.,Uslovi i vidovi pojavljivanja, zakonitosti u rasprostranjenju m.v., Osnovni pokazatelji fizičkih svojstava i hemijskog sastava m.v., Klasifikacija m.v., Specifičnosti u metodici istraživanja m.v., Specifičnosti režima m.v., Specifičnosti pri određivanju rezervi m.v., Specifičnosti zahvatanja i kaptiranja m.v., Zaštita m.v. i zaštita životne sredine od m.v., Mogućnosti višenamenskog korišćenja m.v., Praktični primeri u vezi sa otvaranjem i zaštitom ležišta m.v. u različitim hidrogeološkim uslovima i strukturama. |
Suggested Reading List:
- B. Filipović, O. Krunić: «Mineralne vode», udžbenik, RGF, Beograd, 2006
- B. Filipović, O. Krunić: Monografija «Mineralne i termomineralne vode Srbije, RGF, Beograd, 2006
|
Conduct of the Course: Interaktivna nastava, predaju se najnovija saznanja, pisanje »vodiča» nastave, usmena interpretacija određenog poglavlja sa vođenjem dijaloga, pokazne vežbe na «zadatu» problematiku, ( demonstracija-praktični primeri,softveri, dokumentacija), aplikacija-reševanje zadataka, Terenska nastava. |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 15 | | 15 | | 2*20 | | |
|
Additional Assessment Criteria: |
|