Study program:
Geophysics (V semester -BsC) Geotechnics (VII semester -BsC) |
Name of subject: Geological Hazard and Risk |
Instructors:
|
Status: Optional |
ECTS: 5 |
Prerequisites: Nema |
Course Objectives: Sticanje osnovnih znanja o prirodnim i geološkim hazardima, metodologiji procene hazarda i rizika, mogućnostima i ograničenjima primene metoda, metodama prevencije i zaštite. |
Learning Outcomes: Osposobljavanje studenata za samostalno izučavanje i procenu hazarda i rizika od geoloških hazarda. |
Content: Teorijska nastava
1. Uvod, Osnovni pojmovi i definicije, teorijske osnove; 2. Geološka sredina-prirodna sredina, prirodni hazardi-geološki hazardi; 3. Socioekonomski apekt prirodnih i geoloških hazarda, 4. Klasifikacija geoloških hazarda; 5. Osnovni principi izučavanja geoloških hazarda i rizika; 6. Metode analize geoloških hazarda; 8. Metode procene geoloških hazarda; 9. Metode analize rizika od geoloških hazarda; 10. Metode procene rizika od geoloških hazarda; 11. Primena procene hazarda i rizika; 12. Metode prevencije i zaštite; 13. Upravljanje rizikom od geoloških hazarda; 14. Geološki hazardi i rizik na teritoriji Srbije sa posebnim osvrtom na područje Beograda; 15. Zakonska regulativa i praksa.
Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Kvalitativna procena hazarda i rizika izrada karte hazarda i rizika za različite namene |
Suggested Reading List:
- Fred G Bell: Geological Hazards, Their Assessment, Avoidance and Mitigation, 1999, F&FN Spon, ISBN: 0-419-16970-9
- Keith Smith: Environmental Hazards, assessing risk and reducing disaster, 2007, Taylor&Frensis, ISBN: 0-415-31804-1
- Proširena literatura: Internet prezentacije i publikacije
|
Conduct of the Course: Klasična predavanja, audio-vizuelna demonstracija, prezentacija samostalnih vežbanja, provera znanja, konsultacije |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 5 | | 5 | | 20 | | 20 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|