Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Менаџмент и маркетинг минералних ресурса

Предавачи:
проф. др Радуле Тошовић
Студијски програм:
Економска геологија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус: Изборни
Минералогија и кристалографија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус: Изборни
Петрологија и геохемија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус: Изборни
Услов: Нема
Циљ предмета:
Стицање знања о менаџменту и маркетингу минералних ресурса, принципима менаџмента, принципима маркетинга, менаџерским алатима, економским инструментима, инструментима маркетинга и менаџерским одлучивањем у минералном сектору.
Исход предмета:
Овладавање општим и специфичним знањима из области менаџмента и маркетинга геолошких истраживања и менаџмента и маркетинга минералних ресурса.
Садржај предмета:

Теоријска настава
Увод у менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Менаџмент, маркетинг и минерално-сировински комплекс. Минерални ресурси и геологија, рударство, металургија и пословни процеси. Минерално-сировинска политика, менаџмент и маркетинг минералних ресурса. Геолошка истраживања и потенцијалност минерално-сировинске базе. Рударска индустрија и минерални ресурси. Технологија и минерални ресурси. Утицај минералних ресурса на животну средину. Минерални ресурси света. Минерални ресурси Србије. Легислатива и минерални ресурси. Економски инструменти и минерални ресурси. Информациони системи и менаџент минералних ресурса. Минерални ресурси, функције менаџмента и менаџерско одлучивање.

Практична настава
Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима менаџмента и маркетинга минералних ресурса, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме.

Литература:
  1. Blunden J., 1985: Mineral Resources and Their Management, Longman Sc & Tech.
  2. Camus J., Camus J.P., 2002: Management of Mineral Resources: Creating Value in the Mining Business, Soc for Mining Metallurgy.
  3. Јанковић С., Миловановић Д., 1985: Економска геологија и основи економике минералних сировина, Катедра Екон. геол., РГФ, 403 с., Београд.
  4. Јовановић П., 2001: Менаџмент - теорија и пракса, Графослог, Београд.
Метода извођења наставе:
Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на илустративним примерима економике најважнијих металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме.
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
2 2 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
Усмени испит40

Предиспитне обавезе Поена
Активност у току предавања5
Практична настава5
Колоквијуми30
Семинари20
Додатни услови оцењивања: -