Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Палеоклиматологија

Предавачи:
Студијски програм:
Палеонтологија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус: Изборни
Услов: -
Циљ предмета:
Студент стиче знања о сновним принципима климатских промена у земљиној историји; различитим климатским условима и њиховим променама у времену, као и разлозима који доводе до тих промена.
Исход предмета:
Студент стиче знања о основима палеоклиматологије, моделима палеоклиматолошких реконструкција, као и узроцима климатских промена током времена.
Садржај предмета:
Теоријска настава Принципи палеоклиматологије. Узроци климатских промена. Миланковић. Биолошки утицаји на климу. Астрономски утицаји на климу. Палеоклиматологија – временска димензија. Основни климатски модели. Циркулације воде и атмосфере. Квартарна палеоклима; реконструкција и модел климе у последњих 20.000 година. Ледена доба. Палеоклима креде (последице импакта на палеоклиму). Реконструкција и модел климе пре 100 милиона година. Палеозојски и раномезозојски климатски услови (реконструкција и модел). Прекамбријумска клима; реконструкција и модел.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Студенти на основу инструктивних примера моделирају палеоклиматолошке моделе конкретних локалитета из геолошке прошлости.
Литература:
  1. Crowley T. J. & North G. R., 1991: Paleoclimatology. – Oxford University Press., 333 p., Oxford.
  2. Cronin T. M., 1999: Principles of Paleoclimatology. – Columbia University Press., 560 p., New York..
Метода извођења наставе:
Предавања уз савремене визуелне презентације, дискусије, консултације. Самосталан рад студената на конкретним инструктивним примерима.
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
1 3 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
40

Предиспитне обавезе Поена
5
15
40
Додатни услови оцењивања: